wtorek, 18 września 2012

Czekoladowe ciasto z cukinią

Nad zrobieniem tego ciasta raczej nie myślałam. Koleżanka podesłała mi przepis i już po południu ciasto wyjmowałam z piekarnika. Na pewno trochę obawiałam się tego połączenia, jednak ciekawość zwyciężyła. Dla tych, którzy obawiają się dodatku w cukini od razu mówię, że jest nie wyczuwalna. Zrobiłam nawet małe statystyki. Na 7 próbujących osób żadna nie wyczuła, że jest tam cukinia. Ciasto jest niesamowicie pyszne, wilgotne, mocno czekoladowe. Koleżanka określiła je jako jedne z najlepszych ciast. Dlatego też z całą stanowczością mogę polecić.
PS. Można nawet powiedzieć, że gdyby nie ten dodatek czekolady, jest ono zdrowe :):)
Źródło: Moje wypieki z moją modyfikacją

Czekoladowe ciasto z cukinią


Składniki (forma ok. 25 cm na 25 cm):
  • 115 g miękkiego masła
  • pół szklanki oleju
  • 200 g cukru (w oryginale było 250 g, jednak używając czekolady mlecznej ograniczyłam ilość)
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 60 g czekolady pokruszonej najlepiej gorzkiej (ja użyłam mlecznej przy czym zwiększyłam ilość kakao)
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • szczypta soli
  • 2 duże jajka
  • pół szklanki śmietany
  • dwie szklanki startej ze skórą na grubych oczkach cukini
  • 300 g mąki pszennej
  • 60 g kakao (ja dodałam trochę więcej)
  • 100 g gorzkiej czekolady plus 40 g masła na polewę
  • płatki migdałów do posypania
Lista składników jest może i długa, ale warto :)

 
Masło ucieramy na puszystą masę. Dodajemy stopniowo olej cały czas miksując, dodajemy następnie cukier, ekstrakt, sól, proszek do pieczenia i sodę. Nadal miksujemy i dodajemy po jedym jajku. Następnie dodajemy przesianą mąkę na przemian ze śmietaną (zaczęłam na mące i na niej skończyłam). Na koniec dodajemy kakao, cukinię i czekoladę. Całość mieszamy łyżką  do połączenia składników. Wykładamy na formę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w 160 stopniach ok. 40 minut do tzw. suchego patyczka.
Czkoladę rozpuszczamy z masłem w kąpieli wodnej, polewamy nią wystudzone ciasto i posypujemy płatkami migdałów.

Smacznego!
<div class="linkwithin_div"></div>

16 komentarzy:

  1. Przepadam za takimi zdrowymi wypiekami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to jest drugi link do ciasta czekoladowego z cukinią, które chciałabym wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dziwie sie, ze wszystkim smakowalo - to ciasto jest naprawde pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. musi być pyszne. :) muszę kiedyś sama upiec.

    OdpowiedzUsuń
  5. kurcze,a ja sie za to ciasto zabieram jak sójka za morze się wybiera... ciągle wypiekam coś innego;) ale wygląda super apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Próbowałam już cukinii w cieście i wyszło rewelacyjnie, także bardzo podoba mi się ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi sie ten przepis! Robiłam ciasto bananowo-cukiniowe, ale podejrzewam, że to Twoje z czekolada bije je na głowę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. oj narobiłaś mi ochoty na to pyszne ciasto, tym bardziej, że mam w domu mnóstwo sezonowej przecież cukinii :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam. Mocno się zastanawiałam, jak to wyjdzie i jak będzie smakować, a efekt powalił mnie ;)

      Usuń
  9. to pyszne ciasto było moim pierwszym podejściem do wypieków z cukinią - później zaczęłam je piec lawinowo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciągle nie mogę się zebrać do zrobienia jakiegoś wypieku z cukinią, jak tak dalej pójdzie to zimą dopiero coś upiekę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pisałam już u Dorotus, piszę i tutaj - bo jest o czym:) to ciasto to mój absolutny hit wśród ciast czekoladowych - jest dokładnie takie, jakie chciałam aby było - miękkie, wilgotne, puszyste i niezwykle aromatyczne. Do tego ma wspaniały kolor:) Pycha - dziś przywiozłam kolejne cukinie i ciasto pewne jutro znów się u nas pojawi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto faktycznie jest niesamowite :-) Niebawem pojawi się jeszcze jeden przepis na ciasto czekoladowe z cukinią, jednak bez czekolady tylko z samym kakao. Gorąco zachęcam do wypróbowania, jak tylko się pojawi :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :-) Będzie mi bardzo miło jeśli osoby komentujące anonimowo wskażą swoje imię lub nick, wtedy będę wiedzieć, jak się do Państwa zwracać :-)