środa, 24 października 2012

Kurczak w płatkach kukurydzianych


Miła odmiana dla kurczaka. Robiłam po raz pierwszy i na pewno jeszcze zrobię. Może w formie jeszcze bardziej ostrej, bo taką bardzo lubię, ale i ta jest pyszna. Zapraszam i miłego dnia życzę!

Kurczak w płatkach kukurydzianych


Składniki:
  • 4 pałki z kurczaka
  • słodka papryka
  • ostra papryka
  • sól
  • 1 ząbek czosnku
  • pół szklanki mleka
  • pół szklanki mąki
  • 1 jajko
  • 1,5 szklanki płatków śniadaniowych kukurydzianych
  • olej do smażenia 


Kurczaka na ok. 2 - 3 godz. przed podaniem marynujemy w słodkiej i ostrej papryce, soli i czosnku (jeśli ktoś nie lubi ostrych smaków, może pominąć ostrą paprykę).



W misce przygotowujemy masę z jajka, mąki i mleka. Powinna mieć jednolitą konsystencję.
W osobnej miseczce rozkruszamy płatki, dodajemy słodką paprykę i sól.
Kurczaka obtaczamy najpierw w masie z mleka, mąki i jajka, a następnie w płatkach.



Smażymy do zarumienienia, odsączamy na ręczniku papierowym, a następnie wkładamy do piekarnika, aby się dopiekły (temp. ok. 140 stopni), czas zależy od wielkości pałek (u mnie ok. 35 minut).
Smacznego!

12 komentarzy:

  1. super pomysł. robię w płatkach owsianych, ale taka wersja też brzmi świetnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja teraz wypróbuję w płatkach owsianych :)

      Usuń
  2. Ja robiłam kiedyś podobną panierkę do piersi z kurczaka. Bardzo chrupiaca! :) Lubie też czasem dodać pestki słonecznika do tradycyjnej panierki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha :) Dawno już widziałem płatki kukurydziane jako panierkę, ale nigdy ich nie używałem, a szkoda, bo taki kurczak wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale smakowicie wyglądają, robiłam tylko kotlety w takiej panierce, koniecznie spróbuję z pałeczkami :))

    OdpowiedzUsuń
  5. ja ostatnio widziałam gdzieś taką panierkę również z dodatkiem sezamu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam robię dzisiaj! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie takiego przepisu szukałam. Dziś na obiad podaję :) Zabrakło mi tylko informacji, czy kurczaka smażyć/panierować ze skórą czy bez. ja chcę bez.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczak w płatkach kukurydzianych to jedno z moich ulubionych dań. Coś pysznego! Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :-) Będzie mi bardzo miło jeśli osoby komentujące anonimowo wskażą swoje imię lub nick, wtedy będę wiedzieć, jak się do Państwa zwracać :-)