poniedziałek, 10 grudnia 2012

Ciasteczka z otrębami pszennymi

Miały być ciasteczka z płatkami owsianymi, wyszły ciasteczka z otrębami pszennymi :-) W trakcie robienia zorientowałam się, że mam w szafce nie płatki owsiane, lecz otręby, ale ciasteczka tak czy inaczej wyszły pyszne ;-) Świetnie nadają się jako drugie śniadanie czy też podwieczorek. Inspiracją był przepis z KUKBUKA, z moją modyfikacją, ale oczywiście, zamiast otrębów możecie użyć płatków owsianych. Ja na pewno i taką wersję zrobię :-)

Ciasteczka z otrębami pszennymi


Składniki:
  • 100 g miękkiego masła
  • 2 jajka
  • 80 g cukru
  • 250 g mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50 g otrębów pszennych (można zastąpić płatkami owsianymi)
  • 100 g czekolady (według upodobań - gorzka lub mleczna)


Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Masło ucieramy z cukrem, dodajemy jajka. Całość miksujemy. Dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, otręby/płatki owsiane, połamaną na drobne kawałeczki czekoladę. Całość zagniatamy. Formujemy ciasteczka wielkości orzechów włoskich, układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i lekko spłaszczamy. Pieczemy ok. 15 minut.

11 komentarzy:

  1. Chętnie przygarnęłabym kilka takich ciasteczek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. z otrębami to bardzo zdrowe ciasteczka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Beatrice,

    poproszę takie dwa na jutrzejsze śniadanie :)

    Pozdrawiam Cię serdecznie,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ciasteczka dobre na wszystko a i przepis łatwo przerobić na wersję dla Alergika:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hihihi, ja też tak mam, że czasami mi czegoś zabraknie i zamieniam otręby na płatki lub odwrotnie, klasyka:-) A ciasteczka wyglądają wspaniale :-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię ciastka z otrębami:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam - wyszły przepyszne!!! polecam :D :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :-) Będzie mi bardzo miło jeśli osoby komentujące anonimowo wskażą swoje imię lub nick, wtedy będę wiedzieć, jak się do Państwa zwracać :-)