środa, 30 stycznia 2013

Trufelki owsiane

Jaka miła odmiana. Tak, to te niezwykłe trufelki. Niezwykłe, bo ze składników, których chyba nie spodziewalibyśmy się w trufelkach. Przepis zobaczyłam tutaj i od razu wypróbowałam. Gorąco polecam, u mnie zniknęły baaardzo szybko. Z podanych proporcji wyszło ok. 18 sztuk.

Trufelki owsiane



Składniki:
  • 1/4 szklanki cukru
  • 50 g masła
  • 150 g płatków owsianych błyskawicznych
  • 1/4 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 1 łyżka dobrej jakości kakao
  • 1 jajko
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 łyżeczki ekstraktu waniliowego (ja zastąpiłam własnoręcznym ekstraktem z cynamonu, wanilii i tonka)

Masło roztapiamy na patelni, dodajemy cukier i powoli podgrzewamy, aż będzie rumiany. Dodajemy następnie płatki owsiane i prażymy całość często mieszając. Lekko studzimy.


W misce łączymy mąkę z proszkiem i kakao. Do mąki dodajemy płatki owsiane, ekstrakt i jajko. Całość mieszamy do połączenia składników. 



Z masy formujemy kuleczki (dobrze jest zwilżyć lekko ręce i dopiero formować). Kuleczki nie powinny być zbyt duże. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku ok. 12 minut.
Smacznego :-)

14 komentarzy:

  1. Dzisiaj zabieram się za ich przygotowanie :) Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przecudnie i jeszcze dodatek moich ulubionych płatków owsianych...poezja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Słodko wyglądają. Musiały być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne. Zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają rewelacyjnie ! Trochę jak ferrero rocher

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, też była taka moja pierwsza myśl :)

      Usuń
  6. to musi być pyszne ;) zone poprosze zeby mi zrobiła :D

    OdpowiedzUsuń
  7. już od dawna mam ochotę na takie trufelki. bardzo apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. o mamciu! genialny pomysł, zapisuję przepis!!

    OdpowiedzUsuń
  9. na pewno spróbuje...wyglądają mega apetycznie! już zapisuję przepis....pozdrawiam i zapraszam do siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za podlinkowanie :) Cieszę się, że trufelki posmakowały :):)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm :) takie trufelki wcinałabym z ochotą.

    OdpowiedzUsuń
  12. Looks delicious, I'm definitely trying this!
    (By the way, I'm a law student who loves to cook/bake too! You can check out my new blog here: http://www.apartment2fblog.com):)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :-) Będzie mi bardzo miło jeśli osoby komentujące anonimowo wskażą swoje imię lub nick, wtedy będę wiedzieć, jak się do Państwa zwracać :-)