wtorek, 26 lutego 2013

Jajka faszerowane w skorupkach

Jakby nie spojrzeć, za miesiąc Wielkanoc. Tak, tak. Pogoda jakoś nie pokazuje nam wiosennego oblicza, ale miejmy nadzieję, ze na Wielkanoc będzie pięknie, słonecznie i bardzo wiosennie. Żeby troszkę słoneczka i na blogu umieścić i lekko przybliżyć do tych cudnych świąt proponuję faszerowane jajeczka. Wersja bardzo ciekawa, bo w skorupkach znajdziemy nadzienie :-) Nadzienie bardzo proste w wykonaniu, bo z jajek, majonezu, jogurtu i szczypiorku. Zachęcam gorąco :-)


Składniki:
5 jajek
1 łyżka majonezu
pęczek szczypiorku
1 łyżka jogurtu greckiego
bułka tarta
jajko lekko roztrzepane
sól, świeżo zmielony pieprz
oliwa z oliwek



Jajka gotujemy na twardo. Po ugotowaniu studzimy, dzielimy na pół wraz ze skorupką, tak aby nie uszkodzić zbytnio skorupki. Będziemy do niej wkładać nadzienie.
Ze skorupek wyjmujemy delikatnie łyżeczką jajko. Ścieramy je na tarce o grubych oczkach. Dodajemy posiekany szczypiorek, majonez o jogurt. Całość mieszamy przyprawiamy solą i pieprzem. Jeśli będzie zbyt suche, dodajemy jeszcze odrobinkę jogurtu lub majonezu.
Masę nakładamy do skorupek, wyrównujemy wierzch i tylko ten wierzch obtaczamy w bułce, jajku i bułce. Smażymy na oliwie z oliwek.     
Smacznego:-)                    

8 komentarzy:

  1. Jajka faszerowane kojarzą mi się z Wielkanocą, jak mało która potrawa. Uwielbiam!
    A wiosna....zbliża się nieuchronnie. Dziś poczułam jej zapach w powietrzu. Nareszcie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam nigdy nic takiego, a wygląda baaaardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobne robila moja Mama :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię faszerowane jajka, takich jeszcze nie jadłam muszę spróbować , zwłaszcza że wielkimi krokami zbliża się Wielkanoc :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale super pomysł:) jeszcze takich jajek nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. łeeee takie mamine :) moja Mama robiła na święta jak byłam mała :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :-) Będzie mi bardzo miło jeśli osoby komentujące anonimowo wskażą swoje imię lub nick, wtedy będę wiedzieć, jak się do Państwa zwracać :-)