niedziela, 3 lutego 2013

Sernik z musem brzoskwiniowym

Serniki ostatnio królują w mojej kuchni. Bardzo mam na nie ochotę, a poza tym testuję coraz to ciekawsze wersje. Zawsze u mnie w domu królował jeden, sernik z pianką, ale od momentu kiedy prowadzę bloga mam ochotę na ciekawe wersje, takie, które porywają. Już mam w planach serniczek, który zobaczyłam u Asia's White Kitchen, serniczek różany. Mam nadzieję, że uda mi się w miarę łatwo zdobyć wodę różaną i do dzieła :) Póki co polecam sernik z musem brzoskwiniowym, podpatrzony u Śladami Słodkiej Babeczki z moimi modyfikacjami. Polecam goraco!
PS. Trochę mi się spód za bardzo przypiekł :-)


Sernik z musem brzoskwiniowym






Składniki (wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej):
  • 200 g biszkoptów
  • ok. 70 g rozpuszczonego masła
  • 800 - 900 g sera dwukrotnie zmielonego
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 4 łyżki gęstej śmietany
  • 4 duże jajka
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • ok. 4 połówki brzoskwiń (plus kilka dodatkowych do masy)


Biszkopty kruszymy bardzo drobno i mieszamy z masłem. Wykładamy nimi dno formy średnica ok. 21 cm (dno najpierw wykładamy papierem do pieczenia).
W mikserze łączymy ser, makę ziemniaczaną, cukier, śmietanę, ekstrakt, a na samym końcu dodajemy po jednym jajku, po każdym ubijając. Nie ubijamy jednak zbyt długo, tylko do połączenia składników.
Masę wylewamy na formę. Do masy można dodać pokrojone na kawałeczki brzoskwinie.
Pozostałe brzoskwinie blendujemy na mus. Z musu robimy na cieście kleksy i robimy esy-floresy wykałaczką.



Pieczemy ok. 1 godz. 15 minut w temp. 160 stopni. Po wyłączeniu przez godzinkę zostawiamy serniczek w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach.
Smacznego:-)

11 komentarzy:

  1. Ostatnio i mnie prześladują serniki:) Wczoraj na śniadanie miałam ich mini wersję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi być pyszny. Lubię serniki.

    OdpowiedzUsuń
  3. mhmmm, ubity, mokry, coś dla mnie!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Beatrice,

    ja spałaszuję każdy sernik! Każdy jeden jest dla mnie smakowity, a szczególnie już taki, jak u Ciebie, z owocami :)

    Serdecznie Cię pozdrawiam,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam serniki, więc i taki z brzoskwinkami porywam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny Ci wyszedł:) Cieszę się, że przepis się przydał.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :-) Będzie mi bardzo miło jeśli osoby komentujące anonimowo wskażą swoje imię lub nick, wtedy będę wiedzieć, jak się do Państwa zwracać :-)