niedziela, 24 marca 2013

Madame Croque - tosty z jajkiem, szynką i beszamelem

Takie śniadania mogłabym jeść co dzień. Nie są zbyt pracochłonne (no, może troszkę bardziej niż zwykłe kanapki czy płatki), ale za to pyyyyszne! Świetne połączenie chrupiącego chleba z jajkiem, beszamelem i tym co znajdziemy pomiędzy kromkami chleba. Smak świetnie podkreśla musztarda. Ja dodatkowo wykorzystałam domowy chleb tostowy. Gorąco polecam!

Madame Croque



Składniki:

  • 8 kromek chleba tostowego
  • 4 plastry szynki (ja użyłam specku)
  • 2 łyżki musztardy (u mnie rosyjska)
  • ser żółty starty na tarce
  • 4 jajka
  • masło do posmarowania tostów
Kromki chleba z jednej strony smarujemy musztardą. Jedną z pary smarujemy masłem. Na stronie z musztardą układamy szynkę, posypujemy serem i przykrywamy drugą kromką od strony musztardy, a wierzchem posmarowanym masłem. Wkładamy na chwilkę do piekarnika (najlepiej funkcja grill), aż do uzyskania rumianego koloru. Odwracam i posypujemy drugą stronę serem.
Gdy się stopi wyjmujemy, układamy na toście jajko sadzone i polewamy beszamelem.

Beszamel
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka mąki
  • 1 szklanka mleka
  • sól, świeżo zmielony pieprz, świeżo starta gałka muszkatałowa

Masło rozpuszczamy, dodajemy mąkę. Podsmażamy, aż powstanie gęsta masa. Powoli dodajemy mleko, cały czas mieszając, aby nie pojawiły się grudki. Powinno zgęstnieć. Dodajemy sól, świeżo zmielony pieprz oraz gałkę.

7 komentarzy:

  1. Klasyka w najlepszym wydaniu. Pysznie!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. rewelacyjny pomysł! niech mi ktoś zrobi takie śniadanie proooszę:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznosci! Szkoda, ze w tygodniu nie mam czasu na takie sniadania... Ale weekend juz wkrotce, wiec kto wie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Cóż mogę powiedzieć? Bardzo lubię kanapkę "Croque Madame". To absolutnie francuska klasyka. Na śniadanie w sam raz!

    Serdecznie Cię pozdrawiam Beatrice,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie to sfotografowałaś, idealna na śnaidanie

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześliczne i przesmaczne choć z uwagi na kapiące po brodzie żółtko delektujemy się tym przysmakiem tylko we dwoje :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :-) Będzie mi bardzo miło jeśli osoby komentujące anonimowo wskażą swoje imię lub nick, wtedy będę wiedzieć, jak się do Państwa zwracać :-)