niedziela, 28 kwietnia 2013

Muffiny z cukinią i Nutellą

Niezwykłe muffiny. Aromatyczne, mięciutkie, słodkawe, z pyszną chrupiącą polewą z Nutelli. No i w środku cukinia, która jest praktycznie niewyczuwalna, ale jednak nadająca muffinom wilgoci.
Muffiny zniknęły bardzo szybko. Świetnie pasują jako drugie śniadanie. Można również przemycić je dzieciom, które na pewno nie poznają, że w środku jest warzywo:-)
Źródło: tutaj

Muffiny z cukinią i Nutellą



Składniki (ok. 12 sztuk):
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 85 g miękkiego masła
  • 2/3 szklanki cukru (można dać drobnego brązowego)
  • 2 średniej wielkości jajka
  • 1 szklanka startej ze skórka cukinii
  • skórka z jednej cytryny
  • 1/2 szklanki nutelli

Piekarnik nastawiamy na 170 stopni. Do formy na muffiny wkładamy papilotki (ja robiłam w dużych papilotkach - 6 sztuk oraz w małych 3 sztuki).


Ucieramy mikserem cukier z masłem na puszystą masę. Dodajemy po jednym jajku chwilkę po każdym mieszając. W misce mieszamy mąkę, sól, proszek, sodę i cynamon. Do składników mokrych dodajemy mąkę i mieszamy mikserem chwilkę. Na koniec dodajemy cukinię i skórkę z cytryny i mieszamy łyżką.
Masą napełniamy papilotki do 2/3 wysokości. Na wierzch kładziemy pół łyżeczki nutelli i robimy wzorki patyczkiem.


Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok. 15 - 20 minut, do tzw. suchego patyczka.
Wyjmujemy i studzimy na kratce. 

Smacznego:-)

23 komentarze:

  1. Lubię wypieki z cukinii. Twoje muffiny wyszły idealne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne :) Bardzo fajny pomysł. A takie papilotki można gdzieś kupić czy robiłaś sama ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam Asiu. Jest taki sklep Wypiekarnia http://www.wypiekarnia.pl/ i tu kupowałam. Ale w sumie samemu też można zrobić ;)

      Usuń
  3. No i przez Ciebie mam teraz ochotę na takie muffiny. Tym bardziej, że u mnie w lodówce zalegają cukinie. Miały być na obiad, ale skoro można z nich upiec coś lepszego niż obiad to trzeba to wykorzystać :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro ciasto czekoladowe z cukinia bylo pyszne, to jestem pewna, ze te muffiny tez takie sa. Wygladaja w kazdym razie oblednie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są naprawdę pyszne, szybko się robi no i znikają równie szybko :)

      Usuń
  5. Z cukinii to jeszcze nie robiłam, pięknie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ponieważ jestem na etapie gromadzenia oręża przepisowego na cukinowy sezon, przepis szufladkuję i wykorzystam, dzięki:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajniutkie ;) Zjadłabym od razu !

    OdpowiedzUsuń
  8. Piekłam je w zeszłym roku :) Są smaczne, jednak w porównaniu z czekoladowym ciastem z cukinią wypadają gorzej.
    Swoją drogą - fajnie by było, gdybyś podała źródło przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zdecydowanie bardziej smakują te muffiny niż ciasto czekoladowe, ale to wiadomo, kwestia gustu. Źródło już dodałam, przeoczyłam. Dzięki za czujność. Dla wyjaśnienia, korzystałam z anglojęzycznej wersji, polskiej w ogóle nie szukałam :)

      Usuń
    2. Wiem, sama korzystałam z tego samego przepisu, czytając składniki poznałam ;) A nie wiem czy gdzieś wcześniej był po polsku. W każdym bądź razie ja go nie publikowałam. Planowałam powtórkę i małe poprawki i... zapomniałam ;) A ciasta czekoladowe z cukinią też są różne, może dobrze trafiłam :)

      Usuń
  9. ale super wyglądają...a ja wciąż mówię nie słodyczom....ciężko jest:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie dałabym rady bez słodyczy... Ale zawsze możesz powiedzieć, że to nie słodycze, bo jest tam warzywko :)

      Usuń
  10. muszę koniecznie wypróbować ten patent :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne smaki, no i wizualnie wyszły małe cudeńka :) śliczne są te wzorki z wierzchu

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam połączenei cukinii i czekolady, muffiny z nutella musza być mmmniam...

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :-) Będzie mi bardzo miło jeśli osoby komentujące anonimowo wskażą swoje imię lub nick, wtedy będę wiedzieć, jak się do Państwa zwracać :-)