niedziela, 19 maja 2013

Cukinia faszerowana

Gdy zobaczyłam je u Asi, pomyślałam, że nadszedł czas, aby je zrobić. Cukinię faszerowaną uwielbiam. Przymierzam się jeszcze do bakłażana, który przebojem ostatnio wdarł się do mojej kuchni. Wracając do cukinii, proponuję dziś faszerowaną mięskiem mielonym z cebulą, marchewką, czosnkiem i posypaną Pecorino. Wadą niestety jest czas pieczenia, w końcu cukinia musi być miękka, ale wyczekiwanie jest warte efektu :-)

Cukinia faszerowana



Składniki:
  • 3 średniej wielkości cukinie
  • 400 g mięsa mielonego
  • 1 marchewka
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • buteleczka przecieru pomidorowego (330 ml), mogą być pomidory z puszki
  • sól, świeżo zmielony pieprz
  • słodka papryka
  • suszona bazylia i oregano
  • odrobina chili
  • świeżo starty parmezan (u mnie Pecorino)
Cukinię myjemy, osuszamy, dzielimy na pół wzdłuż. Łyżką wydrążamy cukinie. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Oprószamy lekko solą.
Cebulę drobno siekamy. Podsmażamy na odrobinie oliwy z oliwek. Następnie dodajemy mięso mielone, podsmażamy. Dodajemy startą na grubych oczkach marchewkę, drobno posiekany czosnek i zioła. Chwilkę razem smażymy.
Dodajemy pomidory, pozostawiamy na wolnym ogniu, aby sos odparował. Doprawiamy słodką papryką i chili, solą i świeżo zmielonym pieprzem.
Nadzienie nakładamy w cukinie, posypujemy świeżo startym parmezanem.


Wkładamy do nagrzanego do 170 stopni piekarnika i pieczemy, aż cukinie będą miękkie (u mnie to trwało ok. 50 minut - wszystko zależy od piekarnika i grubości cukinii).
Podajemy na ciepło.
Smacznego:-)

6 komentarzy:

  1. Odkad odkrylam, ze lubie cukinie, przepadam za jej faszerowana wersja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja faszerowałam bakłażana, cukinii jeszcze nie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie. Przepis właśnie przekazałem żonie z złożyłem zamówienie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. taką zapiekaną cukinię warto podać z sosem grzybowym lub pomidorowo-paprykowym

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ladnie wygladaja te cukinie, walsnie dzis zamierzam takie zrobic :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :-) Będzie mi bardzo miło jeśli osoby komentujące anonimowo wskażą swoje imię lub nick, wtedy będę wiedzieć, jak się do Państwa zwracać :-)