piątek, 31 maja 2013

Sałatka z grillowanymi warzywami i olejem sezamowym

Dziś proponuję sałatkę z grillowanymi warzywami i dipem z oleju sezamowego, który niesamowicie kusi smakiem i zapachem. Do tego wszystkiego, prażone ziarenka sezamu i nic więcej nie potrzeba.
Już jakiś czas temu prezentowałam inne oleje produkowane przez Oleofarm, które nie tylko zaskoczyły mnie swoimi zapachami, ale również możliwością ich wykorzystania. Na pewno nie jeden raz pojawią się u mnie na blogu jako dodatek do sałat, marynat oraz innych dań.
Więcej o właściwościach tego oleju można przeczytać tutaj.

Sałatka z grillowanymi warzywami i olejem sezamowym

Składniki:

  • garść różnego rodzaju sałat
  • 1/4 żółtej papryki
  • 5 pomidorków koktajlowych
  • odrobina oliwy z oliwek, octu balsamicznego
  • 1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
  • kilka plastrów cukinii
  • łyżka uprażonych ziaren sezamu
  • 1 łyżka oleju sezamowego
  • pół łyżki soku z cytryny
  • pół łyżeczki płynnego miodu
  • sól, świeżo zmielony pieprz, zioła prowansalskie

Pomidorki dzielimy na połówki. Oliwę łączymy z octem balsamicznym i czosnkiem i skrapiamy pomidory na blasze do pieczenia wyłożonej papierem. Wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika z termoobiegiem i pozostawiamy na chwilkę (ok. 10 - 15 minut).
Cukinię kroimy w plastry, paprykę w mniejsze kawałeczki. Solimy, przyprawiamy ziołami, skrapiamy lekko oliwą i grillujemy na patelni grillowej.
Olej sezamowy łączymy z sokiem z cytryny, miodem, solą i pieprzem.


Sałatę skrapiamy powstałym sosem. Na nią układamy pomidorki, cukinię i paprykę. Posypujemy ziarnami sezamu. Można również podawać z kawałeczkami mozarelli.
Smacznego:-)

2 komentarze:

  1. Prawie jak mój wczorajszy obiad, tylko że u mnie sos balsamiczny oraz posypane orzechami pinii :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :-) Będzie mi bardzo miło jeśli osoby komentujące anonimowo wskażą swoje imię lub nick, wtedy będę wiedzieć, jak się do Państwa zwracać :-)