środa, 22 maja 2013

Szparagi w cieście francuskim z szynką parmeńską

W tym roku postanowiłam, że sezon szparagowy wykorzystam maksymalnie. Niestety w zeszłym roku moja przygoda ze szparagami była krótka i niezbyt udana, dlatego postanowiłam, że trzeba to zmienić. I faktycznie, póki co, każde szparagowe danie bardzo mi smakuje i powoli zaczynam się przekonywać do nich. Na pewno to nie koniec na blogu szparagowych dań. W planach jest jeszcze kilka, ale grzecznie czekają na swoją kolej (pamiętając, że sezon szparagowy bardzo szybko się niestety kończy). Dlatego też, nie pozostaje nic innego jak wybrać się na targ i zakupić te cudeńka.

Szparagi w cieście francuskim z szynką parmeńską



Składniki:

  • pół opakowania ciasta francuskiego 
  • pęczek szparagów zielonych
  • ok. 40 g parmezanu (świeżo startego)
  • kilka plastrów szynki parmeńskiej

Szparagi myjemy, obieramy (tak, ja obieram nawet zielone). Szparagi dzielimy na części, tak aby każda miała 3 - 4 sztuki. Szparagi owijamy szynką.
Ciasto francuskie dzielimy na paseczki. Ścieramy na nie parmezan i takimi paseczkami serem do szynki parmeńskiej, owijamy szparagi. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w temp. ok. 170 stopni ok. 25 minut.
Smacznego:-)

7 komentarzy:

  1. Pycha!Wczoraj zrobilam muffiny z cukinia z Pani przepisu ,wyszly przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :-) Dziękuję za opinię :)

      Usuń
  2. Prezentują się bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo apetycznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Biorę udział w blogowej akcji 11 pytań i nominowałam Twojego bloga. Więcej szczegółów u mnie : http://widelce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mam w planach zrobić coś ze szparagami, a tu u Ciebie taki pyszny przepis:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :-) Będzie mi bardzo miło jeśli osoby komentujące anonimowo wskażą swoje imię lub nick, wtedy będę wiedzieć, jak się do Państwa zwracać :-)