poniedziałek, 3 czerwca 2013

Tarta z pomidorami i mozarellą

Czas oczekiwania na pysze pomidory wreszcie się skończył. Uwielbiam każdy ich rodzaj. Lima, malinowe, bawole serca i wszelkiego rodzaju małe pomidorki. Możliwość ich wykorzystania jest ogromna. Szczególnie teraz, gdy są już dobre. Jeszcze tylko chwilka, niech tylko słoneczko zacznie świecić, nabiorą tej cudownej słodyczy. Wychodzę z założenia, że im prostsze jedzenie, tym lepsze. Między innymi dzięki ostatnim pozycjom w mojej biblioteczce coraz bardziej staram się tak działać w kuchni, tym bardziej, iż ostatnio nie mam zbyt wiele czasu na dłuższe w niej przebywanie. Dziś coś, co na pewno ucieszy wszystkich tych, którzy tak jak i jak, cierpią na brak czasu. Wystarczy tylko mieć ciasto francuskie, pomidory i sery, a jedzenie praktycznie samo się zrobi.
Przepis pochodzi z książki Zdrowe jedzenie prosto z targu.

Tarta z pomidorami i mozarellą


Składniki:

  • 2 - 3 pomidory pozbawione gniazd nasiennych
  • sól
  • drobno posiekany ząbek czosnku
  • 1 łyżka rozpuszczonego masła
  • ciasto francuskie (20 cm na 25 cm)
  • 90 g mozarelli
  • 30 g parmezanu
  • 2 łyżki posiekanej świeżej bazylii
  • oliwa z oliwek do skropienia

Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni. Pomidora kroimy na plasterki, pozbawione gniazd nasiennych, układamy na ręczniku papierowym, aby pozbawić je nadmiaru wody. W misce łączymy masło i czosnek.
Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia układamy ciasto francuskie. Smarujemy je masłem z czosnkiem i oprószamy solą pozostawiając ok. 0,5 cm od brzegów. Ciasto posypujemy mozarellą i 2 łyżkami parmezanu. Na wierzchu układamy pomidory, posypujemy pozostałym parmezanem. Pieczemy ok. 20 - 25 minut, aż ciasto będzie rumiane. 


Podajemy posypane bazylią i skropione oliwą z oliwek.
Smacznego:-)

17 komentarzy:

  1. Coś zdecydowanie pysznego. Pomidory malinowe to moja ulubiona odmiana;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym miała już wybierać, pewnie też wybrałabym malinowe ;)

      Usuń
  2. Jakieś pyszności już z rana mnie kuszą, zjadłabym bez chwili wachania ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie lepiej być nie może. Prosto ale jak smacznie. Nic więcej nie potrzeba :)
    BTW: ja dopiero gdzieś od roku może dwóch jem pomidory na surowo ;) Wcześniej tolerowałam je tylko w formie zupy pomidorowej i keczupu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żartujesz? Ciekawe to, co piszesz :-) Ja przez wiele lat pomidory jadłam przede wszystkim w formie kanapek - chleb, masło, pomidor i sól. Mniam :-)

      Usuń
  4. Uwielbiam takie letnie tarty! Wyszla super apetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej jaki świetny pomysł na tartę, muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam gorąco, bo jest pyszna :-)

      Usuń
  6. To jest klasyka klasyków! Letni częsty u mnie obiad, bo pomidory wciąż nie zachwycają mnie tak, jak latem. WYstarczy odrobina sera, pomidory - danie pyszne i szybkie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, szybko, prosto, smacznie! :-) u mnie też zacznie częściej gościć taka tarta :-)

      Usuń
  7. Masz racje, te najprostsze rzeczy sa czesto najpyszniejsze. Tarta boska! A na dobre pomidory warto czekac caly rok :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Proste i smaczne jedzenie, to podstawa sukcesu w kuchni, zgadzam się z Tobą w całości. Ta tarta to potwierdzenie wszystkiego i jeszcze tak pięknie wygląda ! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. proste i mega apetyczne, słonce na talerzu którego tak brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Taka tarta z pysznymi pomidorami to dla mnie cała kwintesencja lata :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też zawsze cały rok czekam na pomidory! Choć jeszcze sądzę, że nie są to te "najprawdziwsze" - takie to będą w lipcu czy w sierpniu! Ale i tak już polskie, o NIEBO lepsze od marketowych potworów! Jak sobie przypomnę smak malinowych, lipcowych pomidorów... I ten zapach... Och! A tarta z pewnością przepyszna, uwielbiam takie wytrawne wypieki. Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacyjne, dzisiaj robiłam tartę i wyszła super smaczna. Jest to fajny pomysł na szybkie i smaczne danie. Ma pani oryginalne przepisy, a takie lubię najbardziej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało i bardzo dziękuję za miłe słowa :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :-) Będzie mi bardzo miło jeśli osoby komentujące anonimowo wskażą swoje imię lub nick, wtedy będę wiedzieć, jak się do Państwa zwracać :-)