niedziela, 2 czerwca 2013

Tarta z truskawkami i morelami

Jedna z lepszych tart jakie ostatnio zrobiłam. Na pewno nie raz zagości u mnie w kuchni w wersji z innymi owockami. Świetnie do niej będą pasować maliny, jagody czy borówki. Tarta jest bardzo prosta do zrobienia, ciasto, dzięki wcześniejszemu podpieczeniu jest niezwykle kruche i nie nasiąka masą z kremówki i jajek. Owoce cudownie dopełniają jej smak.
Inspirację stanowił przepis na White Plate z moimi zmianami (w szczególności wykorzystałam ciasto kruche z tego przepisu i zmodyfikowałam masę jajeczną).
Gorąco polecam i życzę miłego tygodnia :-)

Tarta z truskawkami i morelami



Składniki:
Kruche ciasto
  • 250 g mąki pszennej
  • 140 g ziemnego masła
  • 2 czubate łyżki cukru pudru
  • 1 żółtko
  • 1 - 2 łyżki zimnej wody


Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy pokrojone na małe kawałki masło, dodajemy cukier puder. Wszystko rozcieramy palcami, następnie dodajemy żółtko i zagniatamy. W miarę potrzeby dodajemy wodę. Ciasto zagniatamy, formujemy kulę i wkładamy do lodówki na ok. 45 minut. Po tym czasie rozwałkowujemy pomiędzy dwoma arkuszami papieru do pieczenia, przekładamy do formy, robimy widelcem dziurki i wkładamy ponownie do lodówki na ok. 30 minut.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni ok. 15 minut aż będzie lekko rumiana.

Nadzienie
  • 120 ml śmietany kremówki (30%)
  • 80 g cukru pudru
  • 2 jajka
  • 50 g mąki pszennej
  • ok. 200 g truskawek
  • 3 - 4 morele pokrojone na mniejsze kawałeczki

Kremówkę, jajka, cukier i mąkę miksujemy, aż masa będzie jednolita.
Na podpieczony spód wykładamy owoce, zalewamy masą i pieczemy w 180 stopniach ok. 30 - 40 minut, aż masa będzie ścięta i rumiana.
Po wyjęciu i ostudzeniu posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego:-)

13 komentarzy:

  1. Moja Mama już mi przyobiecała tartę z letnimi owocami, nie kuś mnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczna! Został jeszcze jakiś kawałek?:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudny ten niebieski talerzyk :)
    A tarta narobiłaś mi ogromnego smaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. forma na tartę zajefajna, pomysł na tartę owocową jeszcze bardziej...
    Kacha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta forma to jedna z moich ulubionych, o ile nie najbardziej :) Dostałam ją od chłopaka w ramach prezentu na obronę pracy magisterskiej.

      Usuń
  5. Na sam widok pociekla mi slinka!
    I talerzyk przesliczny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudownie owocowa, narobiłaś mi apetytu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam i znowu ciasto z twojego przepisu okazało się strzałem w dziesiątke. Wygląda i smakuje nieziemsko, fantastyczny spód a masa to poprostu niebo w gębie... Ja jednak troszkę zmieniłam przepis: do spodu dodałam mniej masła, a z powodu braku morel nie użyłam ich, ale za to truskawki oprócz wyłozenia ich na wierzch, dodałam takze do środka uprzednio krojąc je na małe kawałki... Moja mama (od miesiąca na diecie bezmlecznej i bezglutenowej) pierwsza dorwała się do ciasta i za dwoma kęsami zjadła cały kawałek(który ukroiłam dla siebie), bo twierdziła że nie mogła się oprzec.... Na pewno jeszcze nie raz je zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało! Ja sama jestem wielką fanką tej tarty, na pewno będę ją jeszcze robić z jagodami i malinami, które też świetnie będą pasować. No i polecam się na przyszłość :-)

      Usuń
  8. A jak duża jest forma do tarty? bozena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożena, z tego co pamiętam, to ta forma ma średnicę ok. 20-21 cm.

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :-) Będzie mi bardzo miło jeśli osoby komentujące anonimowo wskażą swoje imię lub nick, wtedy będę wiedzieć, jak się do Państwa zwracać :-)